Listal.com – udělejte si pořádek ve věcech (web2.0)

Když bych měl Listal přirovnat k nějakému jinému serveru asi by mě jako první napadlo Last.fm (můj profil). Každá z těchto služeb je úplně o něčem jiném, ale přesto jsou si velice podobné. V obou případech se jedná o moderní web2.0 služby plné social networkingu a tagování.

Listal

Listal vám nabízí možnost vytvořit si vlastní databázi filmů, dvd, knih, seriálů, hudebních alb a počítačových her se všemi vymoženostmi moderního internetu jako je možnost hodnocení a tagování téměř čehokoliv, doporučování dalších produktů, seskupování do skupin,…

Vaši známí si mohou váš kompletní profil prohlížet pomocí speciálně vytvořené stránky (např. http://onesork.listal.com/) a pomocí některého ze speciálních widgetů můžete na svém vlastním webu prezentovat třeba vaše nejoblíbenější filmy.

Osobně odjakživa tíhnu k tomu, že chci mít databáze takto přehledně přístupné. Přeci jen se mi film, na který se v pátek večer budu dívat, vybírá snadněji na monitoru počítače, který mi nabízí všechny vychytávky jako je například přehrání traileru některého filmu z mých „Want to watch“, než abych bezhlavě vybíral až ve videopůjčovně.

Listal je propracovaný systém, který je svou funkčností nad ostatními podobnými projekty podobného zaměření. Neustále je rozvíjen a jsou přidávány nové funkce. Jediné, co mě zatím plně neuspokojuje je funkce, která vám vybere filmy (nebo cokoliv jiného), které by se vám mohli líbit. Věřím ale, že se to s postupem času a s rostoucím počtem uživatelů zlepší. Ocenil bych funkci, kde bych u nového filmu měl napsaný odhad, jak se mi bude líbit. Ostatně tahle funkce není nic nového – už existuje na reklamou přeplácaném Yahoo Movies.

Docela mě udivuje, že tuto pěknou službu v ČR používá jen několik málo lidí a aktivně snad jen já. Dosud o ní ještě nikdo nenapsal.

Možná jste si všimli, že na Listal neodkazuji přímo, ale s parametrem. Není to žádný affiliate, pouze za vaši registraci dostanu 300 bodů do žebříčku nejaktivnějších uživatelů (body se dostávají třeba i za tagování apod.) a automaticky budete přidáni do mých Friends. Případně můžete přistupovat přes čistou url: www.listal.com

11 thoughts on “Listal.com – udělejte si pořádek ve věcech (web2.0)

  1. zrejme jsem internetovy dinosaurus, ale vubec me nenapada, PROC bych mel cokoliv z uvedenych informaci sdilet, tridit ci hodnotit…

  2. Vypadá to sice zajímavě, ale osobně mi tato služba přijde zbytečná. Můžu sice všem ukázat jaké dvd se mi líbí atd., ale přijde mi to jako ztráta času.

  3. Osobně nejsem moc velkým fanouškem webů typu last.fm, ale je celkem jasné, že má listal velký potenciál. Lidí, co mají „doporučovací“ sklony, je vždycky dost.

    Co se týče té ztráty času. Blogování zabere jistě více času a mnoho autorů nemá ze svéhe blogu užitek. Podívejte se však okolo, jak nám blogování vzkvétá.

  4. Ano, nějaký čas to zabere – ale pouze ze začátku, kdy tam naklikáváte všechny položky do databáze. Potom už tam jen podle potřeby najedete a přidáte nový film apod.

    Příklad 1: Mnohokrát jsem se setkal s pracně vytvořenou tabulkou v excelu, která sloužila jako obsáhlý seznam filmů, které si mohu od dané osoby vypůjčit. Tohle to posouvá na vyšší úroveň – nejenže mohu vidět i osobní hodnocení majitele seznamu, globální hodnocení a případně si i snadno nechat přehrát trailer. Má to své plus i pro majitele seznamu – Listal umožňuje položky označit jako vypůjčené (odkdy a komu jsem co půjčil). Ty si pak mohu nechat vypsat v jednom náhledu a mám okamžitý přehled.

    Příklad 2: Když vidím ukázku na dobrý film, musím si někde poznamenat jeho název nebo bych na něj hned zapomenul. Listal mi tohle umožní se všemi luxusními vychytávkami. Až se pak budu chtít podívat na nějaký film, Listal mi ho připomene.

  5. Zabere to dost času si tam všechno třídit, ale pro některé lidi to asi stojí za to. Ale technologicky je to skvělý počin. Sháněl jsem soft, který by mi dělal to stejné jen offline, prostě bez sdílení, ale nenašel. Má někdo nějaký tip?

  6. Dík za tip, myslím že stojí minimálně za vyzkoušení. Podle mě jsou tyto sociální sítě jedním z těch lepších využití internetu, člověk lehce nalezne pěkné věci o kterých nevěděl apod..

  7. Ou nouuu.. další taková služba? Chtěl bych nějaké combo all-in-one.. Stejně jako ten projekt jednoho accountu do vícero služeb – jak jen se to jmenuje.. Já sklerotik.. Ach jo :)..

  8. podle mě hlavní rozdíl mezi last.fm a tímhle je v tom, že na last.fm se ta data (říkjí tomu attention data) sbírají automaticky, kdežto tady to musím všechno krmit ručně. Mělo by to smysl, pokud by to automaticky sbíralo informace o tom, které filmy jsem viděl, které knihy četl nebo hry hrál, pak by to byl super nástroj. Bohužel, nebo naštěstí, to ještě automaticky sbírat nejde.

  9. Misha: úder do černého… Jinak celý systém je postavený pro anglofonního uživatele. Bohužel a zcela přirozeně ani jedna moje knížka z bohaté knihovny se neprodává na Amazon a tudíž bych musel každou z nich složitě vkládat přes registrační interface A TO SE MI NECHCE…

    Honza: jojo OpenID.. TO se mi líbí..

Zanechat Odpověď

