jEdit

jEdit logoPro čtenáře, kteří o tomto programu nikdy neslyšeli uvedu pár základních dat. jEdit je OpenSource programátorský editor postavený na java enginu – je nezávislý na operačním systému, můžete s ním tedy pracovat třeba i na linuxu.
Již v základu tento editor nabízí plno užitečných funkcí – zvýraznění syntaxe více než 130 programovacích jazyků, jako jeden z mála editorů opravdu plně podporuje utf-8 (+ plno dalších kódování; s kódováními navíc pracuje velice rychle), makra, funkce pro nastavení,… (viz. další funkce)
Nejdůležitější jsou ale pluginy. Nejenže jich je požehnaně, navíc se instalují naprosto snadno přes speciální Plugin Manager (vyberete si pluginy, stáhnete a oni se automaticky nainstalují). Díky nim si můžete jEdit naprosto přizpůsobit. Přehled pluginů najdete zde.

Já za ty roky vyzkoušel nepřeberné množství editorů. Bohužel u většiny jsem měl problémy právě s kódováním utf-8. A jelikož je kódování utf-8 pro mě naprosto nezbytné a zatím nezastupitelné, nemohl jsem tyto editory používat. Pohořel u mě i všemi vychvalovaný PSPad – pan Jan Fiala třeba odvedl s PSPadem dobrou práci, ale já ji neocením. Ale třeba se od té doby PSPad změnil a já ho zase někdy zkusím – člověk nikdy neví.

jEdit je špička mezi programátorskými editory – ať už pracujete s čímkoliv.

Na závěr screenshot účelného zobrazení jEditu:

jEdit

11 thoughts on “jEdit

  1. Petr Stříbný: Dreamweaver jsem taky zkoušel – ale na první pokud mi to převédělo české znaky na entity, což se mi moc nelíbilo. (prý to jde opravit, ale onu volbu jsem nenašel a dále jsem nepátral).

    jEdit má oproti Dreamweaveru dvě zásadní výhody – je jednodušší a je zdarma.

  2. Dreamweaver je super,alemoc velky kolos. jEdit je zase v Jave = strasne pomaly. Kdyz to sectu a podtrhnu, zvitezi U ME PSPad, ktery uz zdaleka neni jen hloupym editorem :-))) Fleeeeejm :-)))).

  3. abysser: Ono záleží na tom, jaké má člověk požadavky – jEdit je pro mě přehlednej. Kdybych chtěl plno vestavěných funkcí a kravinek, budu volit nejspíš PSPad :-) Pokud budu chtít WYSIWYG editor, tak budu volit Dreamweaver.

    Škoda akorát, že neexistuje kvalitní free WYSIWYG editor – jen NVU, ale to je nějaké divné.

    Pokud bych ale měl vybrat naprosto nejlepší editor (z mého úhlu pohledu), tak bych volil Kate -> http://kate.kde.org/ -> http://kate.kde.org/images/kwrite_01.png

    Pokud někdy přejdu na linux, tak to bude kvůli Kate ;-)

  4. KDE je „overvisalizated“ – šli s tou vizualizací tak daleko, že je KDE synonymem přebarvičkovaného prostředí… nejlepší GUI má windows a GNOME se mu blíží nejvíce – i když je to samozřejmě zcela jiné prostředí a to je dobře :-)).. ale to je jen můj názor :-)…

  5. Treba i na linuxu? LOL, tak tohle nema vadu :D

    A jeste si neodpustim – ano, jedit je spickovy editor, ale porad je to jen trapna parodie na Vim :) J

Zanechat Odpověď

