Krátká úvaha na téma Mobilní telefon (Moderní komunikace)

Už jste někdy viděli mobilní telefon v rukou malého školáka? Já ano. Naprostá většina naší společnosti se honosí svými mobilními telefony a to včetně malých dětí. Dokonce ani naši dědečkové a babičky se tomuto nadcházejícímu trendu nedokázali ubránit.

mobile-scream.jpgMobilní telefony se stávají standardem, který už delší dobu vytlačuje klasické pevné linky z domácností. Zdárným příkladem je naše domácnost, kde mobilní telefony už nějaký čas zastupují předraženou a naštěstí před časem zrušenou pevnou linku.

Jednou jsem se dokonce setkal s názorem, že rozvoj moderní komunikace ubíjí komunikaci klasickou – komunikaci „tváří v tvář“. Tomuto vtrzení bych já, jako člověk moderními technologiemi docela zasažený, rád oponoval. Nemůžeme přeci s každým stále mluvit tváří v tvář. A právě v těchto případech nastupují moderní vymoženosti, které nám snadno zabezpečí, že spolu můžeme komunikovat kdykoliv chceme. Copak to není úžasné?

Dokonce si myslím, že tento vývoj komunikace nám může pomoci s prolomením bariér při komunikaci mezi lidmi. Zkusme se podívat třeba na takový Internet, kde já jsem více než doma. Zjistíme, že tam se lidé mezi sebou baví bez ohledu na známosti, odlišnost věku, pohlaví, národnosti, barvy pleti nebo jakéhokoliv jiného bezvýznamného kritéria. Jenže to, co je na Internetu samozřejmé a zažité, nám v běžném životě bohužel už tak samozřejmé nepřipadá. Kdyby se tato vlastnost virtuální komunikace promítla i do komunikace běžné, mohli bychom být všichni rádi.

Někteří lidé se cíleně vzdávají moderních technologií a obhajují to tím, že si chtějí udržet svoje soukromí. Ano, je pravda, že při existenci mobilních telefonů vás může manželka kontrolovat, už když se deset minut opozdíte z práce, jenže… i mobilní telefony se dají vypnout.

Je to až ohromující, kam se komunikace na dálku dostala. V současnosti můžeme být dosažitelní kdekoliv na celém světě, a to nejen zvukem, ale i obrazem. Zároveň, pokud se rozhodneme, můžeme všechna tato moderní „udělátka“ vypnout a být nedosažitelní pro kohokoliv, kdo by nás chtěl z naší chvilky soukromí vyrušit.

Info: Toto „cosi“ nevzniklo spontálně z vlastní vůle, ale pouze jako slohové cvičení do českého jazyka.

21 thoughts on “Krátká úvaha na téma Mobilní telefon (Moderní komunikace)

  1. Hehe ten posledni odstavecek je dobry :-)).. Tak tak, ja jsem se tedy precejen posunul o uroven dal, nebot se s urcitymi lidmi, ktere jsem poznal pres internet i bezne stykam na nejruznejsich akcich :-). Takze tyto zvasty samozrejme clovek musi brat s rezervou. Stejne tak lide nadavali, kdyz se objevil telefon.

  2. koneckonců.. ještě že ten net je.. protože vymejšlet nějákou úvahu by mě asi zabilo.. takhle je to úplně jednoduchý.. Díky :-*

  3. To je super úvaha,ale jestli to zjistí učitelé,tak jsme pěkně v zeleném háji co?:-)Ale podle mě tu chybí ty základy vět jako je:,,Já si myslím“,Můj názor je..“…atd.:Nemyslíte?:-)

  4. tak si to pěkně opíšu…..jsem z osmick myslíte že na to uča příjde?:D…….amozrejme ze ne je hloupa:D pak tu pisnu co jsem z toho dostal;)

  5. No je to velmi kvalitně napsaná úvaha… jedinou její nevýhodou je, že když do Seznam.cz napíšu úvaha, vyskočí hned tady tato… takže ji asi nebudu moct použít slovo odslova na zitřejší slohovku :( … ale Dobra prace!

  6. Prolomení bariér mezi lidmi? A není to trochu pohodlné? Copak už jsme ve fázi, kdy lidé nedokáží přijmout druhého takového, jaký je? To je ničení osobnosti, ničení verbální komunikativnosti. Takoví lidé, když přijdou do fyzického kolektivu, nevědí kde je vepředu a vzadu a to je velké minus internetu a moderní komunikační technologie vůbec. Přestože mají neskutečné množství informací na dosah ruky, netuší, co mají kolem sebe na ulici.

  7. hele mládeži hlavně si dejte bacha,aby Vás ze třídy tuhle úvahu nepříneslo víc,to by jste byli pěkně v pr….

  8. Děkuju .. taky jsem se pekne inspirovala ..Ale napsala jsem to více podle sebe , protoze FB mám , ale nehrotím to jak ty ostatní pipiny co si kazdej den musí pridavat novy fotky a cekat az kazdej da : libi se mi nebo napise komentar.. Asi tak nejak ..

Zanechat Odpověď

