Firefox vs. Opera?

Na začátek pár faktů:

Máme tu tři internetové prohlížeče: Microsoft Internet Explorer 6 (necelých 80%), Mozilla Firefox (cca 15%), Opera (cca 3%).

Mezi uživateli těchto prohlížečů vznikají hádky o tom, který jediný prohlížeč je jediný správný. A to především mezi prohlížečem Firefox a Operou – a to zcela nechápu – vždyť oba jsou velice kvalitní!

Výhody Opery:

  • komplexní řešení – solidní integrovaný mail klient spolu s povedenou rss čtečkou, kontakty, poznámky,…
  • graficky velice přívětivé prostředí
  • relativně menší nároky na paměť
  • lišty se dají odstranit a skrýt, takže zobrazovací plocha může být skoro jako fullscreen


Výhody Firefoxu:

  • modulární systém – v základu je jednoduchý, ale jde rozšířit – může ho používat každý uživatel, včetně IT profesionála (já mám doinstalováno jen 7 rozšíření)
  • vynikající rozšíření pro webdesignery – validace, developer toolbar,…
  • přívětivější podpora JavaScriptu – GMail se zobrazuje naprosto korektně, možnost používat běžné WYSIWYG editory. JavaScript je také jaksi „inteligentně kontrolován“, takže se nestane, že se dostanete to nějaké smičky, která vám znepříjemní práci (Firefox vypíše varovnou hlášku). Stejné je to při psaní mod_rewrite pravidel.

Já jsem v průběhu času používal oba dva prohlížeče – každý má něco do sebe. Proto tyhle tahanice nechápu. Spíš by se měli uživatelé FF a Opery spojit a tím zmenšovat podíl MSIE6 na trhu :-)

Na závěr – abyste si mě mohli kategorizovat – prozradím, že už jsem drahnou dobu velice štastným uživatelem Firefoxu, který se po delší době ukázal pro mé webové tvoření tou nejlepší volbou.

3 thoughts on “Firefox vs. Opera?

  1. Taky jsem mel moznost vyzkouset oba :), FF jsem pouzival cca. 3/4 roku, pak jsem objevil bezvadnou Operu…nedam na ni dopustit :), FF byl ponekud nestabilni :), ale mozna jen chybka v systemu ;). Ono to je ted stejne prast nebo uhod, kdyz jsou oba free :). Ale porad tvrdim: FF pro obyc. uzivatele naprosto dostacujici a vyhovujici :)

  2. Michael Pezda: jj, ono by mi i přišlo divné snažit se nějakému BFU hned vecpat na PC Operu a tvrdit, že ono je to nej :-) FF je daleko menší šok – a většina lidí ani nepozná rozdíl ;-)

  3. pokud jsme ve skole v pocitacove ucebne, kde je i FF, a ja ho hbite yapina, tak se vetsinou nejaka y mech spoluyacek oyve, ye na internet mame prece chodit v internetu. Je to velice, ale velice komicke. Jinak FF pouyivam asi rok a 1/4…

Zanechat Odpověď

